Motoryzacja

IX RAJD SAMOCHODOWO-MOTOCYKLOWY

INFORMACJE RAJDOWE

Przykładowy opis trasy rajdowej :

Trasa rajdu opisana jest w sposób strzałkowy i literowy w poszczególnych kratkach ( 1 – 20) z zaznaczeniem punktów charakterystycznych oraz umiejscowienia obiektów turystyczno-historycznych do zwiedzenia i udzielenia odpowiedzi na pytania umieszczone na karcie rajdowej (obiekty A – F w kółku). U dołu kratek po prawej stronie (kratka 1, 7, 8, 15, 16, 18, 19, 20) podane są odległości do kolejnych miejsc lub skrzyżowań. Oto jak czytać opis tej przykładowej trasy:

  1. Po starcie (np. z parkingu) skręcamy w lewo 2 razy (raz z parkingu i drugi raz na pierwszym skrzyżowaniu)
  2. Dwa skrzyżowania przejeżdżamy na wprost (ewentualnie nadal drogą główną) a na 3 skrzyżowaniu skręcamy w prawo
  3. Na pierwszym tego typu skrzyżowaniu skręcamy w lewo
  4. Na pierwszym tego kształtu rondzie skręcamy w prawo skos (pierwszy zjazd)
  5. Na kolejnym rondzie klasycznym jedziemy prosto (drugi zjazd)
  6. Na kolejnym rondzie tego kształtu wybieramy 3 zjazd
  7. Na 6,7 km trasy przejeżdżamy przez most i za mostem mamy do zwiedzenia obiekt A (wpisujemy odpowiedź na pytanie do karty rajdowej)
  8. Na 7,9 km trasy na skrzyżowaniu klasycznym skręcamy w lewo
  9. Na kolejnym skrzyżowaniu w lewo
  10. Na kolejnym skrzyżowaniu o podanym kształcie ( dwa krzyże przy skrzyżowaniu) jedziemy prosto (środkowa droga)
  11. Na kolejnym skrzyżowaniu w lewo
  12. Na kolejnym skrzyżowaniu 2 x w lewo (dwa krzyże przy skrzyżowaniu)
  13. Na I skrzyżowaniu łukiem w prawo (widoczne 2 krzyże)
  14. Na I skrzyżowaniu w prawo
  15. Na kolejnym skrzyżowaniu kasujemy licznik kilometrów do zera i jedziemy prosto
  16. Po przejechaniu 0,4 km od skrzyżowania zatrzymujemy pojazd i ścieżką z lewej strony udajemy się na poszukiwanie obiektów B i C
  17. Po powrocie kontynuujemy jazdę na wprost, skręcając na I skrzyżowaniu w prawo
  18. Na 5,4 km trasy po lewej stronie obiekt D. Udzielamy odpowiedzi i skręcamy na I skrzyżowaniu w prawo.
  19. Na 8,7 km trasy po lewej stronie parking z obiektem E. Zwiedzamy obiekt, zerujemy licznik i w dalszą drogę
  20. Na 2,5 km trasy po prawej stronie obiekt F. I tak dalej, aż do mety. UWAGA : SKRZYŻOWANIA NIE OZNACZONE W KARCIE TRASY RAJDOWEJ PRZEJEŻDŻAMY NA SKRZYŻOWANIU KLASYCZNYM (W KSZTASŁCIE KRZYŻA) NA WPROST A W PRZYPADKU SKRZYŻOWAŃ ZE SKOŚNYMI LUB ŁUKOWATYMI ZJAZDAMI WYBIERAMY ZJAZD DROGĄ GŁÓWNĄ.

W wycieczce rajdowej mogą uczestniczyć nieodpłatnie kierowcy samochodów i motocykli indywidualnie i z pasażerami. Trasa rajdu o długości do 50 km prowadzi publicznymi drogami utwardzonymi. Przejazd trasy zgodnie z przepisami ruchu drogowego w wyznaczonym czasie (średnia prędkość rajdowa całej trasy max do 35 km/godz.) Na trasie obok obiektów turystyczno-historycznych mogą być zadania specjalne oraz sprawdziany znajomości przepisów ruchu drogowego i I pomocy przedmedycznej. Podsumowanie rajdu z koszyczkową imprezą integracyjną w bialskim Ośrodku Rekreacyjnym WOD-KAN. Regulamin i punktacja rajdowa podane będą na odprawie. Zgłoszenia uczestnictwa do dnia 17.07.2024 r. godz. 9.00 do komandora rajdu- ZDZISŁAW KOZŁOWSKI tel. 732 816 080 lub passat_grom@wp.pl.D

WYNIKI RAJDOWE

Trasa rajdu ( Biała Podlaska – Osiedle Amelin – Cicibór – Witulin – Mariampol – Leśna Podlaska – Witulin – Jagodnica – Terebela – Rakowiska – Biała) o długości ok. 40 km zawierała 17 obiektów turystyczno – historycznych które należało odszukać i udzielić odpowiedzi na pytania zawarte w karcie rajdowej. Przed wyruszeniem na trasę, po odprawie w sali konferencyjnej KMP uczestnicy odpowiadali na 10 pytań z przepisów ruchu drogowego i 10 pytań z I pomocy przedmedycznej. Po wylosowaniu numerów startowych 5 załóg samochodowych i motocyklistka w odstępie 3-minutawym wyruszyli na trasę, którą mieli zadanie pokonać w czasie do 2.5 godziny. Meta rajdu znajdowała się w Ośrodku Rekreacyjnym WOD-KAN. W KMP oraz w Ośrodku WOD-KAN odbyły się prezentacje Grupy Rekonstrukcyjnej „Bialska Drogówka 1960 – 1990” a ponadto w KMP odbyła się zorganizowana przez Komendanta prezentacja kolekcjonerskiej broni palnej.

I miejsce zajęła załoga reprezentantów Policji
II miejsce załoga cywilna
III miejsce reprezentacja bialskiej jednostki wojskowej

Puchary wręczał Komendant Miejski Policji w Białej Podlaskiej. Wszyscy uczestnicy rajdu otrzymali pamiątkowe dyplomy uczestnictwa wręczone przez Prezesa Koła Emerytów i Rencistów Policji. Na zakończenia odbyła się impreza integracyjna.

Możliwość komentowania IX RAJD SAMOCHODOWO-MOTOCYKLOWY została wyłączona